V Bílině přijde očistec pro řidiče! Městem neprojedou kamiony, osobáky s omezením
Průjezd Bílinou je věčně ucpaný. Foto: Oldřich Hájek
Ústí nad Labem

Bílina - Ředitelství silnic a dálnic plánuje v letních měsících rozsáhlou opravu silnice 1/13 na území města Bíliny. S rekonstrukcí povrchu silnice bude spojeno dopravní omezení pro osobní dopravu a uzavírka pro nákladní dopravu.
Rekonstrukce bude rozdělena do tří etap.

První etapa začne 3. června v úseku od lázní ke kruhovému objezdu u Lidlu. Práce budou probíhat vždy v polovině vozovky a potrvají do 3. července. Po tuto dobu bude osobní doprava svedena do jednoho jízdního pruhu pro každý směr. Pro nákladní dopravu bude platit úplná uzavírka s objízdnou trasou, kterou v současné době ŘSD hledá. S největší pravděpodobností objízdná trasa povede po silnici 1. třídy I/15 z dálnice D8 od Lovosic přes Třebenice, Libčeves a Kozly na Most nebo Louny a naopak.

Od Lidlu k radnici

Při druhé etapě rekonstrukce bude opravený povrch kruhového objezdu u Lidlu a u radnice a silnice mezi nimi. Práce potrvají od 4. do 20. července. Při této etapě bude platit uzavírka pro nákladní i osobní dopravu z důvodu nutnosti položení geomříže v celé šířce a délce komunikace. Objízdná trasa pro nákladní dopravu bude stejná jako při první etapě, osobní auta budou opravovaný úsek objíždět přes Braňany a Mostecké Předměstí, na silnici 1/13 se pak napojí za Chudeřicemi a u Želenic. Pro místní osobní dopravu a hromadnou dopravu hledá město ve spolupráci s ŘSD jiné možnosti průjezdu, buď přes Kyselku nebo pomocí semaforů přes ulici Seifertova.

Od radnice k Penny

0705bilinauzavirkamapaPoslední etapa oprav se dotkne úseku od kruhového objezdu u radnice za kruhový objezd u supermarketu Penny. Finální etapa začne 22. července a skončí 8. srpna. Opět bude platit úplná uzavírka pro nákladní dopravu a osobní dopravu bude řídit kyvadlově semafor, ve špičce podle potřeby i regulovčíci.

Podle informací Ředitelství silnic a dálnic nelze rozsáhlou opravu silnice provést bez vyloučení nákladní dopravy. Při první etapě totiž nebude kamionům stačit šířka jízdních pruhů, druhá etapa zcela uzavře úsek dopravě a při třetí etapě by nákladní doprava příliš prodlužovala zdržení způsobené kyvadlovým průjezdem řízeným světelnou signalizací. Důvodem oprav jsou hluboké vyjeté koleje na několika místech, dutiny v povrchu komunikace a praskliny v podloží.

Vzhledem ke skutečnosti, že ŘSD dodnes nemá stoprocentně potvrzenou a schválenou variantu objízdné trasy pro nákladní automobily, je možné, že celá rekonstrukce bude odložena na rok 2020, až bude ukončena rekonstrukce železničního mostu v Litvínově na původně navržené objízdné trase po silnici I. třídy I/27 (Teplice – Dubí – Hrob – Osek – Lom – Litvínov – Komořany).

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru