Festival ELBE DOCK si nenechalo ujít sedmnáct set lidí. Cenu vyhrál snímek Pátrání po Evě
Pátrání po Evě. Foto: Festival ELBE DOCK
Zajímavosti

Ústí nad Labem - Dokumentární film o liberálně smýšlející Evě, která žije v Berlíně a žádná z charakteristik jejího alternativního života není přesná, režisérky Pii Hellenthal a producenta Erika Winkera, vyhrál hlavní Cenu ELBE DOCK.

Zvláštní ocenění poroty dostala režisérka Laura Coppens za film Chuť naděje, který sleduje situaci v továrně na výrobu čajů, kde se zaměstnanci postavili proti obchodnímu gigantovi, který ji chtěl zavřít. Ceny byly udělené na slavnostním zakončení festivalu, které proběhlo v neděli v Geh8, drážďanském prostoru bývalého nákladového nádraží. Zde festival probíhal od 5. do 6. září. Závěrečným ceremoniálem provázely autorky podcastu Buchty Zuzana Fuksová a Ivana Veselková z Radia Wave.

„Feminismus. Tělo. Identita. Láska. Nenávist. Upřímnost. Mnohovrstevnatý portrét protagonistky zachycený ve formě působivé filmové eseje,“ zaznělo o vítězném filmu Pátrání po Evě ve vyjádření poroty. O Cenu ELBE DOCK pro první či druhý středoevropský celovečerní dokumentární film se ucházelo celkem sedm filmů. Snímek Floriana Koflera a Julie Gutweniger Bezpečí123, dokument Pavola Pekarčíka Hluché dny, film Chuť naděje režisérky Laury Coppens, snímek režiséra Aurelia Buchwaldera ISOLA, dokument Naše malé Polsko režiséra Matěje Bobříka a dokument režiséra Juraje Mravce Ztracený domov.

Režisérka filmu Chuť naděje Laura Coppens získala speciální uznání poroty, jež k filmu uvedla: „Režisérka nás zavedla do světa protagonistů citlivým a jemným způsobem. Její antropologický přístup nás vtáhl natolik, že jsme hned od začátku stály za dělníky. Situace v továrně byla zachycena observačním způsobem s jasnou režisérskou vizí.“

V porotě Ceny ELBE DOCK pro středoevropské první a druhé dokumentární filmy zasedla filmová producentka Marta Golba, výkonná ředitelka a zakladatelka filmově-vzdělávacího festivalu pro mládež s názvem Young Film Fest Mária Môťovská a producentka ve společnosti Frame Films Hana Blaha Šilarová.

Vyhlášením Cen ELBE DOCK a koncertem avantgardního violoncellisty a skladatele Štěpána Filípka oficiálně skončil třetí ročník mezinárodního filmového festivalu, který od 1. do 4. září probíhal v Ústí nad Labem a poté v Drážďanech. Festival promítnul na 60 celovečerních i krátkometrážních filmů především debutujících evropských tvůrců a uspořádal na 20 doprovodných akcí. Na akci přijelo 150 industry hostů a projekcí se zúčastnilo přibližně 1700 diváků.

V rámci festivalu ELBE DOCK se udílela i Cena Pavla Kouteckého. Tu získala dokumentární esej FREM slovenské dokumentaristky Viery Čákanyové a producentky Niny Numankadić, která reaguje na současnou vlnu posthumanistického uvažování způsobeného rozvojem technologií a umělé inteligence, získala prestižní Cenu Pavla Kouteckého. Ta se letos udílela již počtrnácté. Cena Pavla Kouteckého oceňuje nejoriginálnější první a druhé dokumentární filmy českých a slovenských tvůrců. Mimo celovečerního filmu byl oceněn krátký animovaný dokument M E Z E R Y režisérky Nory Štrbové a producenta Ondřeje Šejnohy. V tom autorka zpracovává osobní zkušenost se ztrátou paměti svého bratra. Ceremonie proběhla již potřetí v rámci mezinárodního filmového festivalu ELBE DOCK na balkonu Veřejného sálu Hraničář.

“Jsem ráda, že i přes komplikace se podařilo uspořádat letošní ročník nejen Ceny Pavla Kouteckého, ale i festivalu ELBE DOCK. Myslím, že v současné době je velmi důležité podporovat filmaře, kina a celou živou kulturu, která současnou covidovou situací velmi utrpěla. Těší mě, že jsme v Ústí a Drážďanech mohli ukázat filmy, které by se jinak do kin nedostaly, a zorganizovat akce, které zaujaly a zapojily místní obyvatele,” říká zakladatelka Ceny Pavla Kouteckého, producentka Jarmila Poláková, která stojí i za založením festivalu ELBE DOCK.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru