Ilustrační foto
Ústí nad Labem

Ústecko - V dubnu 2024 spouští VZP velkou výměnu průkazů pojištěnce. Nový průkaz s platností na dalších 10 let obdrží pojištěnci, kterým v letošním roce vyprší platnost stávajícího průkazu, do svých poštovních schránek, a to nejpozději měsíc před koncem platnosti.

O průkaz proto není nutné žádat, VZP je bude rozesílat automaticky. Celkem se výměna týká 2 739 000 lidí. Datum platnosti průkazu je vyznačeno na jeho přední straně. Nový průkaz pojištěnci obdrží vždy nejméně 30 dní před uplynutím platnosti stávajícího průkazu, a to automaticky do poštovní schránky na adresu aktuálně evidovanou u VZP. V průvodním dopise najdou všechny potřebné informace vysvětlující, jak a kde jej používat. Starý průkaz mohou klienti vrátit na kterékoli pobočce VZP, není to však povinné, znehodnotit ho mohou sami. Zásilka s novým průkazem bude zaslána na adresu, kterou VZP ČR eviduje jako doručovací. U většiny klientů je doručovací adresou jejich adresa trvalého pobytu. Pokud klient v minulosti VZP nahlásil jinou doručovací adresu a přestěhoval se či z jiného důvodu má novou doručovací adresu, měl by co nejdříve splnit svou oznamovací povinnost. O změnu doručovací adresy mohou klienti požádat na pobočkách VZP nebo prostřednictvím Informačního centra. V rámci předchozích hromadných výměn průkazů pojištěnců se VZP setkala s vracením zásilek také kvůli nedostatečnému označení poštovní schránky. Aby mohla být zásilka s průkazem správně doručena, pojištěnci by si měli zkontrolovat, že mají svou poštovní schránku označenu celým svým jménem a příjmením. Pracovníci VZP nebudou pojištěnce předem nijak oslovovat, obcházet nebo kontrolovat například to, kdy jim průkaz končí. Pokud by klienti byli někým v této souvislosti kontaktováni, jde velmi pravděpodobně o podvodné jednání. Pojištěnci, jimž platnost průkazu již skončila (datum je vyznačen na přední straně plastového průkazu) a dosud neobdrželi nový, např. z důvodu neaktuální doručovací adresy, mají možnost požádat o průkaz několika způsoby: online formulářem , na pobočce VZP, nebo prostřednictvím Informačního centra. Pracovníci pojišťovny problém prověří a pomohou s odesláním nového průkazu na aktuální doručovací adresu. Více o tom, k čemu klienty VZP opravňuje průkaz pojištěnce, např. jak postupovat při jeho ztrátě a řadu dalších užitečných informací, naleznete na stránce Průkaz pojištěnce.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru