Konec otravným telefonátům? Telemarketingové firmy už nebudou moci lidem volat jen tak!
ilustrační foto: CC0
Ústí nad Labem

ČR - Poslanecká sněmovna definitivně schválila transpoziční novelu o elektronických komunikacích. Novela, která čeká na prezidentův podpis, zpřísňuje pravidla marketingových volání.

Měla by vstoupit v platnost už letos v prosinci. Šest měsíců poté, tedy od začátku května příštího roku, tedy nebudou smět být aktivním telemarketingem obtěžováni všichni ti, kteří s tím do té doby nevysloví souhlas.

 Pokud lidé budou chtít, aby jim telemarketingoví operátoři volali, budou s tím muset explicitně souhlasit, nahlášením ve veřejném účastnickém seznamu. „Novela totiž zavádí automatický předpoklad nesouhlasu s přijímáním telemarketingových hovorů. Pouze ti, kteří vyjádří svůj souhlas, budou po vstupu novely v platnost a uplynutím půlroční lhůty moci být příjemci telemarketingových hovorů,“ uvedl k tématu ekonom Lukáš Kovanda.

Novela tedy dramaticky omezuje záběr a využitelnost aktivního telemarketingového obvolávání. To je stále rozšířeným způsobem oslovování potenciální klientely, ze strany firem z nejrůznějších segmentů, včetně finančního nebo energetického.

„Aktivní telemarketing je zdrojem přivýdělku pro tisíce a tisíce brigádníků. Dlouhodobě patří pozice telefonisty či telefonistky mezi nejvyhledávanější brigády. Jde totiž o práci, k níž není potřeba přílišné kvalifikace, přičemž operátoři zároveň pracují „v teple“ call centra. Jestliže navíc disponují obchodním talentem, mohou si díky bonusům vydělat až 200 korun za hodinu. To už je solidní, výrazně nadprůměrný brigádnický výdělek,“ sdělil Kovanda.

Od příštího roku ale telefonních operátorů výrazně ubude. Praktické znemožnění aktivního telemarketingu připraví o práci tisíce brigádníků.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru