Česká pošta znovu varuje: Podvodná soutěž vás může vyjít pěkně draho! Pozor na podezřelé SMS
Ilustrační foto: Pixabay.com
Ústí nad Labem

ČR - Česká pošta varuje před fiktivní soutěží o mobilní telefony, za jejíhož autora je vydávána. Formou reklamy v barvách České pošty se tento podvod v posledních dnech opět zobrazuje uživatelům sociální sítě Facebook a aplikací FB Messenger či WhatsApp. Podvodná hra se nově projevuje i formou SMS.

Nyní se podvodníci zaměřili na jednu z nejcitlivějších skupin populace, na seniory. V tomto týdnu zaměstnance České pošty kontaktoval klient, který obdržel podvodnou SMS se sdělením, že jako stálý zákazník vyhrává mobilní telefon. Následně bohužel volal na číslo uvedené v SMS a po té mu bylo strženo 1 600,- Kč za hovor.

Česká pošta nemá k dispozici všechny klony této podvodné akce, ale může jít i o vylákání přístupových údajů k platebním kartám. Je třeba zdůraznit, že Česká pošta není organizátorem této soutěže, její logo je použito neoprávněně. V tuto chvíli podniká veškeré kroky, aby zabránila dalšímu šíření této fiktivní soutěže spojené s jejím jménem. Zároveň dlouhodobě situaci řeší s orgány činnými v trestním řízení.

Česká pošta upozorňuje všechny své zákazníky a všechny uživatele výše uvedených komunikačních kanálů, aby na danou reklamu nereagovali, neodpovídali a nepokoušeli se spouštět jakýkoli vnitřní komunikační dialog. V opačném případě se mohou stát obětí podvodu nebo jejich mobilní zařízení může být napadeno nebezpečnou virovou infekcí typu MALWARE. Dojít může ke ztrátě a zneužití dat, v případě volání na nabízené telefonní číslo pak k naúčtování vysokých částek právě za toto volání.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru