Řidiči na světelné křižovatce pod Větruší nerespektují dání přednosti v jízdě. Kraj plánuje úpravu
Dopravní nehoda pod Větruší. Foto: čtenář
Ústí nad Labem

Ústí nad Labem – Po ulici Pražská přijíždí řidič motocyklu Yamaha do světelné křižovatky pod Větruší a hodlá odbočit ke kruhovému objezdu. Ve stejnou chvíli vjíždí do křižovatky řidič Škody Octavia z Přístavní ulice jedoucí rovně. Oběma šoférům svítí na semaforu zelená. Motorkář nerespektuje daní přednosti protijedoucímu autu, kříží mu cestu a končí pod jeho koly.

V úterý 14. července ve 12.15 hodin vyjely složky Integrovaného záchranného systému k dopravní nehodě, která si vyžádala zranění motorkáře. „Dechová zkouška na přítomnost alkoholu v dechu u účastníků nehody byla negativní, předběžná škoda je zhruba 60 000 Kč. Další okolnosti nehody a míra zavinění jsou předmětem šetření,“ uvedl ke střetu mluvčí krajské policie Daniel Vítek.

Od začátku roku do 17. července 2020 ústecká policie eviduje celkem 12 dopravních nehod, které jí byly oznámeny. „V jednom případě řidič poškodil dopravní značení a z místa ujel. V ostatních případech bylo příčinou nedání přednosti vozidel jedoucích od Lovosic a odbočujících vlevo ve směru k ulici Střelecká protijedoucím vozidlům,“ doplnil policejní mluvčí.

2020 02 07 vizualizace sil doprav pod Vetrusi

PLÁNOVANÉ ÚPRAVY KŘIŽOVATEK POD VĚTRUŠÍ. ZDROJ VIZUALIZACE: KRAJSKÝ ÚŘAD ÚSTECKÉHO KRAJE

Ústecký kraj v minulosti zveřejnil úpravu, která má za cíl minimalizovat střet aut a vytvoření druhého pruhu k napojení od kruhového objezdu do Přístavní ulice ve směru na Děčín. Jak uvedl mluvčí krajského úřadu Martin Volf, realizaci úpravy křižovatky zastavilo na jaře vyhlášení nouzového stavu a vládní opatření souvisejí s šířením nového typu koronaviru. „Jednání bylo obnoveno v měsíci červnu a od měsíce července byly znovu zahájeny práce na přípravě projektu,“ odpověděl na dotaz e-ústí mluvčí.

S avizovanou úpravou křižovatky však musí řidiči počítat nejdříve v roce 2022. „Před vlastní realizací bude ještě nutné uzavřít smlouvu o společném postupu mezi dotčenými subjekty, které by měly převzít příslušný podíl nákladů dle vlastnictví majetku. Jde o Ústecký kraj, statutární město Ústí nad Labem a Ředitelství silnic a dálnic ČR, což podléhá schválení v příslušných kompetentních orgánech všech dotčených subjektů,“ doplnil Martin Volf.

 

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru