Krásné Březno – Vedení ústecké zoo se ohlédlo za uplynulým rokem. Hodnotí ho jako úspěšný.
Ilustrační foto: Petr Sochůrek
„Jedním z měřítek úspěšnosti a oblíbenosti zoologické zahrady je určitě počet osob, které ji navštíví. V tomto směru byl rok 2016 úspěšný, i když se historicky nejvyšší návštěvnost z roku 1988 s počtem 178 142 osob překonat nepodařilo, loni jsme však pokořili hranici 160 tisíc návštěvníků, což se od roku 1955, kdy návštěvnost sledujeme, stalo předtím pouze šestkrát," sdělila tisková mluvčí zoo Věra Vrabcová a dodala: „Celkový počet návštěvníků se tedy 31. prosince 2016 ustálil na čísle 161.701 osob, což je o 13.927 lidí více než v roce předchozím."
I ze zoologického hlediska byl rok 2016 pro ústeckou zoo úspěšný, narodilo se téměř 140 mláďat, ale nejcennější odchov nás potěšil v samém závěru roku. „Ve středu 14. prosince přišlo na svět mládě orangutana bornejského, které se narodilo našim Ňuňákům. S největší pravděpodobností to je samička, takže radost je dvojnásobná. Geneticky se jedná o velice cenné zvíře, stejně tak jako šestiletá Cantik, která je dosud členem naší orangutaní rodinky. Kromě toho se v průběhu roku můžeme pochlubit narozením dalších mláďat, jako je např. hřebeček zebry Hartmannové, v historii chovu se jedná o 104. mládě v pořadí, dále se jedná o tři zoborožce vrásčité, což je unikátní odchov v rámci celé Evropy, či mládě vzácného supa himálajského, kterého se podařilo odchovat vůbec poprvé, ale to je jen stručný výčet nejvzácnějších druhů," přiblížila vedoucí zoologického oddělení Petra Padalíková.
Její kolegyně Martina Kocábková doplnila: „Kromě narozených mláďat jsme v průběhu roku získali nové druhy, které obohatí stávající kolekci zvířat. Za zmínku určitě stojí samec tapíra čabrakového Mekong ze Zoo Edinburgh, pár nosálů bělohubých, který je jediný v České republice nebo zástupci opeřenců – špaček holohlavý nebo sojkovec lesní."
Zoo Ústí nad Labem se v roce 2016 dostala do povědomí i díky reklamní, informační a fundraisingové kampani Tučňáci jdou do zoo. „Od začátku července se okolo budoucí expozice tučňáků brýlových, ale i na různých místech mimo zoo objevily reklamní bannery, které nejen informovaly o budoucí expozici, ale nabídly firmám či jednotlivcům možnost podílet se na jejím budování, a to prostřednictvím reklamy v určité finanční výši, popřípadě jen prostým nákupem tučňáčích suvenýrů," popsala Nikola Roštejnská z útvaru kontaktu s veřejností. „Za půl roku se podařilo navázat spolupráci se stovkou partnerů a shromáždit tak přes milion Kč, ale potřebnou částku, přes 6 milionů Kč, jsme získali od našeho zřizovatele, statutárního města Ústí nad Labem. Díky tomu se návštěvníci již letos mohou těšit na žhavou novinku a druh, který v historii naše zoo nikdy nechovala," dodala závěrem.