Bukov – Na frekventované křižovatce Rondel dojde k obměně dopravního značení. Cílem je zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, zpřehlednění křižovatky a zamezení vjezdu do protisměru.
Dokument s tímto textem na svých stránkách zveřejnil ústecký magistrát. „Záměrem je stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích, spočívající v odstranění některého původního a osazení nového svislého dopravního značení + vyznačení nového vodorovného dopravního značení v rozsahu a přesném umístění,“ píše se.
Správcem silnice I/30 protínající bukovský dopravní silniční uzel je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „Současná podoba křižovatky na Rondelu pochází již ze 70. let 20. století. Jednalo se o jednu z prvních křižovatek okružního typu v republice. Přednost v jízdě na ní ovšem nemají řidiči na okruhu, a tak je křižovatka rizikovým místem s častým výskytem dopravních nehod. Bezpečnosti neprospívá ani umístění zastávky MHD přímo na vnějším prstenci křižovatky,“ informuje státní podnik.
Přichystaná je proto celková rekonstrukce, kterou má podle stránek ŘSD odstartovat v roce 2026 schválení záměru projektu. „Křižovatka na Rondelu je významnou dopravní městskou tepnou, o čemž svědčí i průměrné denní intenzity provozu. Ty se na vjezdu do křižovatky na silnici I/30 pohybují od 12 tisíc (ulice Všebořická) do bezmála 16 tisíc (ulice Božtěšická). Z centra města je do křižovatky napojena také frekventovaná místní komunikace (Masarykova ulice), která v průměru přivádí dalších 15 tisíc vozidel za 24 hodin. Stejná ulice z opačného směru je zatížena dalšími téměř čtyřmi tisíci vozy. Další doprava proudí do křižovatky ještě z ulice Skorotická. Křižovatka je využívána nejen kvůli lokálnímu významu. Průjezd přes ní slouží též k nájezdu na nedalekou dálnici D8 či směrem na Teplice,“ popisuje současný stav správce křižovatky.
Po přestavbě je podle současného projektu v plánu nynější dopravní režim změnit na okružní křižovatku se spirálovitým uspořádáním. „Vnější průměr upravené křižovatky bude 35 metrů. Ve směru centrum – Severní Terasa a Teplice – centrum bude křižovatka disponovat bypassy. Šířka vozovky okružního pásu je v rozmezí 5,5 až 9 metrů. Výškové vedení okružního pásu bude shodné se stávajícím,“ doplňuje v dokumentu ŘSD.
V rámci revitalizace Rondelu je naplánovaný i podchod pro chodce a cyklisty. Zastávka hromadné dopravy dostane nové umístění. „Na základě jednání v rámci koordinace záměrů ŘSD, Ministerstva spravedlnosti (Justiční palác) a Magistrátu města Ústí nad Labem dojde k doplnění mimoúrovňového křížení silnice I/30 s komunikací pro chodce a cyklisty prostřednictvím nového podchodu. Tato nová investice (podchod) by měla být financována z dotačního projektu SFDI, příjemcem dotace bude město Ústí nad Labem,“ popisuje závěrem projekt státní podnik.
Obměna dopravního značení na Rondelu. Zdroj: Magistrát města Ústí nad Labem
Informace o rekonstrukci bukovského Rondelu. Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic