Zdroj: Magistrát města Ústí nad Labem
Ústí nad Labem

Bukov – Na frekventované křižovatce Rondel dojde k obměně dopravního značení. Cílem je zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, zpřehlednění křižovatky a zamezení vjezdu do protisměru.

Dokument s tímto textem na svých stránkách zveřejnil ústecký magistrát. „Záměrem je stanovení místní úpravy provozu na pozemních komunikacích, spočívající v odstranění některého původního a osazení nového svislého dopravního značení + vyznačení nového vodorovného dopravního značení v rozsahu a přesném umístění,“ píše se.

Správcem silnice I/30 protínající bukovský dopravní silniční uzel je Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). „Současná podoba křižovatky na Rondelu pochází již ze 70. let 20. století. Jednalo se o jednu z prvních křižovatek okružního typu v republice. Přednost v jízdě na ní ovšem nemají řidiči na okruhu, a tak je křižovatka rizikovým místem s častým výskytem dopravních nehod. Bezpečnosti neprospívá ani umístění zastávky MHD přímo na vnějším prstenci křižovatky,“ informuje státní podnik.

Přichystaná je proto celková rekonstrukce, kterou má podle stránek ŘSD odstartovat v roce 2026 schválení záměru projektu. „Křižovatka na Rondelu je významnou dopravní městskou tepnou, o čemž svědčí i průměrné denní intenzity provozu. Ty se na vjezdu do křižovatky na silnici I/30 pohybují od 12 tisíc (ulice Všebořická) do bezmála 16 tisíc (ulice Božtěšická). Z centra města je do křižovatky napojena také frekventovaná místní komunikace (Masarykova ulice), která v průměru přivádí dalších 15 tisíc vozidel za 24 hodin. Stejná ulice z opačného směru je zatížena dalšími téměř čtyřmi tisíci vozy. Další doprava proudí do křižovatky ještě z ulice Skorotická. Křižovatka je využívána nejen kvůli lokálnímu významu. Průjezd přes ní slouží též k nájezdu na nedalekou dálnici D8 či směrem na Teplice,“ popisuje současný stav správce křižovatky.

Po přestavbě je podle současného projektu v plánu nynější dopravní režim změnit na okružní křižovatku se spirálovitým uspořádáním. „Vnější průměr upravené křižovatky bude 35 metrů. Ve směru centrum – Severní Terasa a Teplice – centrum bude křižovatka disponovat bypassy. Šířka vozovky okružního pásu je v rozmezí 5,5 až 9 metrů. Výškové vedení okružního pásu bude shodné se stávajícím,“ doplňuje v dokumentu ŘSD.

V rámci revitalizace Rondelu je naplánovaný i podchod pro chodce a cyklisty. Zastávka hromadné dopravy dostane nové umístění. „Na základě jednání v rámci koordinace záměrů ŘSD, Ministerstva spravedlnosti (Justiční palác) a Magistrátu města Ústí nad Labem dojde k doplnění mimoúrovňového křížení silnice I/30 s komunikací pro chodce a cyklisty prostřednictvím nového podchodu. Tato nová investice (podchod) by měla být financována z dotačního projektu SFDI, příjemcem dotace bude město Ústí nad Labem,“ popisuje závěrem projekt státní podnik.

Obměna dopravního značení na Rondelu. Zdroj: Magistrát města Ústí nad Labem

 

Informace o rekonstrukci bukovského Rondelu. Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic

V Ústí na frekventované ulici ohlídá rychlost kamera! Kde jsou řidiči ve městě pod dohledem objektivů?

Masarykova ulice. Ilustrační snímek. Foto: Petr Sochůrek

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru