Ústí nad Labem – Dvěma dopravními nehodami policejních aut, ve kterých se zapnutými světelnými signály mířili policisté k zásahu, se musela v letošním roce zabývat Generální inspekce bezpečnostních sborů. Oba střety se staly na světelné křižovatce a vyvolaly diskuze jak u veřejnosti, tak mezi řidiči aut s právem přednosti v jízdě.

Ilustrační foto: Petr Sochůrek

Nehoda v Přístavní ulici


Střet, který je již téměř vyřešen a míří ke správnímu orgánu, se stal 25. srpna v pozdních večerních hodinách na světelné křižovatce v ulici Přístavní (psali jsme). Policisté jedoucí od Krásného Března směrem na Vaňov se zapnutým světelným a výstražným signálem na červenou, se uprostřed křižovatky střetli s šestadvacetiletou řidičkou auta tovární značky Volkswagen, která do křižovatky vjížděla na zelenou od Předmostí. Nehoda si vyžádala tři lehká zranění a na několik hodin musela být usměrněna doprava.

Jeden ze svědků přítomných karambolu tehdy redaktorovi on-line deníku E – Ústí.cz vypověděl, že šlo o velkou ránu, kdy spolujezdec z osobního auta měl vypadnout na vozovku. Náraz byl sice silný, jelikož se policejní auto roztočilo a skončilo několik metrů za křižovatkou, ale informace o vypadnutí spolujezdce byla nepravdivá. Muž okamžitě po střetu z vozidla vystoupil a pak hned zkolaboval.

Střet u čerpací stanice u Spolchemie

Další dopravní nehoda policejního auta, která zaměstnala Generální inspekci bezpečnostních sborů a vyvolala diskuze, se stala 16. dubna u čerpací stanice v centru Ústí poblíž Spolchemie (informovali jsme). Tehdy se uprostřed křižovatky střetli policisté jedoucí se zapnutými výstražnými světly s řidičem osobního auta Volkswagen Passat (pozn.red. policista, který v tu chvíli nebyl ve službě). Nehoda si vyžádala čtyři zraněné.

Jak uvedla mluvčí Generální inspekce bezpečnostních sborů Radka Sandorová, tento střet stále šetří. „Obviněn byl řidič osobního civilního auta," uvedla k průběhu vyšetřování Radka Sandorová. Z čeho řidiče viní, nechtěla prozatím vzhledem ke stále probíhajícímu šetření komentovat. Podle tehdejšího vyjádření mluvčí krajské policie Veroniky Hyšplerové policisté vjížděli do křižovatky pouze se zapnutým světelným výstražným signálem.

Obezřetnost se vyplácí

Jan Pechout, manažer ústeckého Besip teamu uvedl, že řidiči vozidel, kteří při plnění úkolu souvisejícího s výkonem jejich služby použijí výstražného světla modré barvy, sice nemusí dodržovat vybrané dopravní předpisy, ale měli by jezdit opatrně. „Silniční zákon jim ukládá dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozili bezpečnost silničního provozu," dodal dopravní expert.

Zároveň však uvedl, že pozorní musí být všichni účastníci silničního provozu. „Že má řidič zelenou na semaforu, neznamená, že nemusí sledovat, zda mu někdo nepřijíždí z vedlejší silnice. Do křižovatky může právě vjíždět auto s právem přednosti v jízdě, kdy jeho posádka například míří někomu zachránit život a potřebuje se co nejrychleji dostat do místa události. Může však dojít i k tomu, že se do křižovatky bude řítit řidič, který nebude respektovat světelné signály. Pozorností si všichni chráníme především svůj vlastní život," apeloval Jan Pechout.

Čtenáři, posílejte nám náměty na zprávy z Ústecka. Využijte našeho e-mailu: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. nebo zpráv naší facebookové stránky. My vámi zaslaný námět prověříme a výsledku vás budeme informovat na stránkách on-line deníku E – Ústí.cz.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru