ČR – Češi milují ledovou kávu – a to zejména na cestách. Potvrzuje to i průzkum agentury Ipsos pro ORLEN, podle kterého pije ledovou kávu v letních měsících více než 80 % respondentů, přičemž 60 % z nich si ji nejčastěji dopřává právě na čerpacích stanicích. Průzkum odhalil i další zajímavé chování a preference Čechů při pití ledové kávy.
Průzkum je potvrzením, že strategie produktů na čerpacích stanicích ORLEN jde správnou cestou. ORLEN v rámci svého mezinárodního gastronomického konceptu Stop Cafe rozšířil nabídku o nový sortiment míchaných ledových nápojů, které jsou dostupné na vybraných čerpacích stanicích po celé České republice. Zákazníci si mohou vychutnat osvěžující Frappé slaný karamel, Espresso Tonic s ibiškem nebo maracujou a další originální letní kombinace.
„Naše letní nabídka reflektuje nejen aktuální trendy, ale také preference českých zákazníků. Ledová káva se stává běžnou součástí jejich denního rytmu, a právě Frappé se slaným karamelem nebo Espresso Tonic s ibiškem nebo maracujou s patří mezi nejoblíbenější volby. Nové příchutě jsme připravili tak, aby byly osvěžující, chutné a zároveň odpovídaly našemu závazku k udržitelnosti – všechny kávové nápoje jsou připraveny z kávy s certifikací Fairtrade,“ říká Rostislav Moravec, ředitel sítě čerpacích stanic ORLEN.
Hlavní výsledky průzkumu
· Téměř dvě třetiny (64 %) spotřebitelů sledují původ kávy, kterou konzumují.
· Více než polovina (54 %) preferuje ledové Frappé s příchutí slaný karamel.
· 76 % si kávu dopřává bez ohledu na kalorickou hodnotu a dávají přednost variantám s mlékem a příchutěmi.
· Muži častěji volí čistou ledovou kávu bez mléka.
· Třetina zákazníků (35 %) si ledovou kávu dopřeje až odpoledne.
· 72 % ji pije samostatně, bez jídla.
· Polovina mladých ve věku 18–26 let si v létě ráda vychutná ledovou kávu, zatímco starší generace zůstává věrná teplé.
Nabídka ledových nápojů je dalším krokem v rozvoji konceptu Stop Cafe, který je dnes dostupný exkluzivně na 181 z celkových 441 čerpacích stanic ORLEN v České republice a propojuje lokální chutě s mezinárodními trendy. Je navržen tak, aby zákazníkům na cestách nabídl rychlé, kvalitní a chuťově atraktivní občerstvení. Letní nabídka přinese osvěžení v podobě až osmi nových ledových nápojů – od lahodného Frappé slaný karamel, přes osvěžující Espresso Tonic s ibiškem nebo maracujou, až po džusy Green Energy a Mango Boost. Pro milovníky limonád budou k dispozici citrónová, ibišková nebo mango varianta. Základem všech kávových nápojů je speciálně míchaná směs kávových zrn s certifikací Fairtrade, která vzniká podle unikátní receptury v Belgii a spojuje výraznou chuť s odpovědným přístupem k pěstitelům i životnímu prostředí.
ORLEN plánuje v letních měsících dále rozvíjet nepalivový segment a do roku 2035 chce zvýšit jeho podíl na celkových prodejích až na 40 %. Ledová káva tak představuje ideální spojení aktuálních spotřebitelských preferencí s dlouhodobou vizí moderního občerstvení.