Ústí nad Labem - V letošním roce bude nově probíhat zápis do základních škol elektronicky. Tento systém zjednoduší průběh zápisu jak pro rodiče, tak pro ředitele základních škol. Pro školní rok 2017/18 již platí obecně závazná vyhláška, která stanovuje spádové obvody pro jednotlivé školy.
Mluvčí ústeckého magistrátu Romana Macová uvedla, že dítě s trvalým pobytem ve spádovém obvodu má garantováno umístění v dané základní škole. „Spádovost ovšem nebrání rodičům přihlásit své dítě do jiné základní školy. Zde bude dítě přijato, ale až po přijetí dětí ze spádového obvodu. Díky elektronickému zápisu bude průběh přijímacího řízení a výsledné umístění pro rodiče přístupné online," doplnila mluvčí.
Vydávání přihlášek elektronickým systémem bude probíhat v měsíci březnu, podle vypsaných dní ředitelem základní školy. „Přihlášku je možno vyplnit elektronicky na internetové adrese: http://zapiszs.usti-nad-labem.cz Systém provede rodiče vyplněním přihlášky, kterou si v závěru vytisknou sami doma. V případě, že rodiče nemají možnost si vytisknout přihlášku, budou ve školách organizačně přidělení pracovníci, kteří těmto rodičům pomohou s vyplněním a vytištěním přihlášky. Další možnost pomoci rodičům je na magistrátě na odboru městských organizací a školství ve druhém patře (vpravo), dveře číslo 215," uvedla Romana Macová.
Každý rodič k získání přihlášky ze systému musí zadat rodné číslo dítěte. „Po vygenerování přihlášky dostanou rodiče jedinečný číselný identifikátor, který zajistí anonymitu dítěte. Na webových stránkách zápisu http://zapiszs.usti-nad-labem.cz budou informace o počtech volných míst na základních školách. Dítě může rodič přihlásit i do více základních škol. Do každé z nich se však musíte dostavit osobně, z důvodu odevzdání žádosti v papírové podobě," dodala závěrem mluvčí ústeckého magistrátu.
Samotný zápis do základní školy bude probíhat dne 11. dubna od 13.00 do 18.00 hodin. Rodiče potřebují s sebou řádně vyplněnou žádost, rodný list dítěte, svůj občanský průkaz, doklad o trvalém pobytu dítěte, pokud se liší od jejich trvalého pobytu.