Ústí nad Labem - Slevové akce často lákají spotřebitele na zvýhodněné ceny. Vždy, kdykoliv se rozhodnete pro nákup ve slevě, tak si ověřte, zda avizovaná cena na letáku odpovídá ceně v regálu a následně účtované ceně u pokladny.
Kontroly byly provedeny v supermarketech Tesco. Ilustrační foto
Mimořádná kontrola inspektorů Ústeckého a Libereckého kraje ukázala, že cena nápojů na pokladní účtence neodpovídala ani slevě uváděné v regálu, ani zvýhodněné ceně při nákupu dvou nápojů.
V polovině měsíce prosince se uskutečnila kontrola Inspektorátu ČOI Ústeckého a Libereckého kraje, která byla zaměřená na prodej výrobků v den následující po ukončení letákové akce. Inspektoři se ve své praxi často setkávají s tím, že v mnoha případech dochází k přecenění zboží pouze v pokladním systému prodejen. Spotřebitel je seznámen s původní akční, obvykle nižší cenou přímo u zboží. U pokladny mu je pak účtována cena jiná, obvykle vyšší.
Kontroly byly provedeny v supermarketech Tesco. Celkem bylo provedeno 5 kontrol, kdy v jednom případě bylo zjištěno porušení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Konkrétně se jednalo o případ, kdy inspektoři provedli kontrolní nákup 2 kusů nápoje Coca–Cola 2l. Prodávající jim u pokladny účtoval o 20 korun vyšší cenu. Na cenovce v regálu umístěné u tohoto výrobku byla uvedena prodejní cena 21,90 korun za kus a při nákupu 2 kusů prodejní cena 18,90 korun za kus. Kontrolním nákupem však bylo prokázáno, že konečná cena je 28,90 korun za kus. Tímto zjištěním byl porušen § 3 zákona č. 634/1992 Sb., který obchodníkovi ukládá prodávat výrobky za ceny sjednané v souladu s cenovými předpisy. S kontrolovanou osobou bude zahájeno správní řízení.