Ústí nad Labem – Žádné frekventované silnice či jejich kopírování, ale co nejvíce přírodou a hlavně bezpečně. To je cílem připravované cyklostezky mezi krajským městem a jezerem Milada.
Rada města Ústí nad Labem proto neschválila návrh alternativní trasy z Žižkovy ulice do Trmic, která má kopírovat silniční cestu. „Bude tedy zatím vytvořena samostatná projekční práce na trase Globus – Tovární. Správa železnic totiž nesouhlasila s úpravami komunikace na pozemcích dotčených plánovanou výstavbou vysokorychlostní trati. Překážkou jsou i požadavky Povodí Ohře na minimalizaci zásahu do terénu a na zpracování hydrologického posudku k přemostění řeky Bíliny. Problémem jsou také nejasnosti v souvislosti s budoucími stavebními úpravami koryta Ždírnického potoka a nesouhlas správce mostu II/613 s navrženým technickým řešením lávky. Se závěry se město neztotožňuje, a proto zahájí jednání s Povodím Ohře a Správou železnic. Cílem je vybudovat plnohodnotnou cyklostezku vedoucí přírodou tak, aby byla bezpečná a zároveň nabízela příjemný požitek z jízdy,“ informují radní o nynější situaci.
Současný oficiálně uváděný koridor pro jízdu na kole z centra k jezeru Milada tak vede přes Tovární ulici, která má mezi vlakovým nádražím Západ a Předlicemi cyklopruhy.

