Český hokejový tým. Foto zdroj: FCB Český hokej/Barbora Reichová
Ústí nad Labem

ČR - Triumf českých hokejistů na mistrovství světa může pomoci jak ekonomice, tak Fialově vládě. Již tak vzmáhající se spotřebě domácností poskytne další impuls – otázkou je jen to, jak silný a trvalý bude.

Když se v Česku konalo mistrovství světa v hokeji konalo naposledy, v roce 2015, jeho pořadatel, Český svaz ledního hokeje, předpokládal, že mu vydělá desítky milionů korun. Nakonec to bylo o řád více. Stovky milionů. Přesněji bezmála půlmiliardy korun. Podobné pozitivní překvapení se může konat i letos.

Na další více než 1,3 miliardy si před devíti lety přišel stát, tedy přesněji veřejné rozpočty – nejen státní, ale i krajské a obecní rozpočty. Přitom veřejné rozpočty tehdejší šampionát podpořily částkou zhruba 160 milionů korun. Takže vydělaly více než osminásobek vložené částky. Mistrovství je tedy nejen pro stát vskutku „strojkem na peníze“.

Češi v době šampionátu častěji navštěvovali hospody či restaurace, aby mohli svoji radost sdílet. Více tedy utráceli nejen za pivo. Navzdory tomu, že od posledního šampionátu roku 2015 se průměrná celorepubliková cena půllitru zvýšila o nějakých 130 procent, ze zhruba 26 na 60 korun. Spotřebu letos také povzbudilo, že fanoušci za zápasy cestovali, ať už do Prahy či Ostravy. Navíc, dostavil se příliv poptávky fanoušků ze zahraničí.

Odborné studie přitom dokládají, že triumf na akci typu hokejového šampionátu spouští „endorfinovou vlnu“, jež se šíří celý národem, takže lidé alespoň po nějaký čas vnímají ekonomiku i politiku pozitivněji. Výsledná lepší ekonomická nálada může dále povzbudit spotřebu domácností, ale také pomoci preferencím vládních stran. Ano, to vše umí hokejový triumf zařídit! Hokejisté hráli i za Fialovu vládu.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru