Nakupování v obchodních centrech má nová pravidla. Jaká opatření plánují od dalšího uvolnění v pondělí?
Ilustrační foto: SSI Group
Ústí nad Labem

ČR - Po téměř dvouměsíční pauze, kdy z obchodních center zmizeli zákazníci a naprostá většina obchodů musela být uzavřena, se provozovatelé i zákazníci dočkali jejich znovuotevření. Po uvolnění opatření Češi vzali řadu nákupních center a obchodů útokem. Podmínky provozu ale zatím nejsou zdaleka stejné, jak tomu bývalo dřív. Zákazníci musejí být ukáznění a dodržovat bezpečnostní a hygienická pravidla.

Nákupní centra se na nová pravidla provozu připravila pečlivě. Podle nařízení vlády zákazníci musí dodržovat kromě zvýšené hygieny, kdy jsou pro ně v obchodech připravené desinfekce a často i rukavice, také rozestupy 2 metrů. Ty jsou ve většině nákupních center zřetelně vyznačené na podlaze.

„Viditelné označení dvoumetrových rozestupů se nejčastěji řeší formou infografiky na podlaze, především pak v místech, kde dochází k většímu shlukování lidí, jako jsou například vstupy do obchodů, pokladny nebo informace apod. Obchodní centra na tyto rozestupy zákazníky často upozorňují také spoty v rádiu, na sociálních sítích a v dalších komunikačních kanálech,“ říká Radek Škrabal, provozní ředitel společnosti SSI Group, která se stará o bezpečnost, údržbu a úklid ve více než 50 nákupních centrech v Čechách a na Moravě.

Hlavním omezením pro zákazníky, které je viditelně označeno hned u vstupu, je nutnost nosit roušky, nebo si jinak krýt ústa a nos, než vstoupí do prostoru nákupních center a jednotlivých obchodů. Veškerá další pravidla jsou pak dále vyznačena v prostorách obchodních center. Kromě předepsaných rozestupů je to například také zákaz pohybu a zdržování v odpočinkových a stravovacích zónách, uzavření dětských koutků a podobných míst.

2005nakupaky2

„S novými nařízeními vlády jsme proškolili všechny naše pracovníky ostrahy, údržby i úklidu, kteří dohlíží, aby zákazníci stanové pokyny v provozu center dodržovali. Zákazníci jsou ale poměrně ukáznění, zaznamenali jsme zatím jen drobná porušení se špatně nasazenou rouškou a zpočátku také s rozestupy, než si zvykli na vyznačení na podlaze. Žádné konflikty ale nenastaly, lidé chápu, že jsou všechna tato opatření v zájmu jejich zdraví,“ říká Radek Škrabal z SSI Group a dodává: „Velký důraz je také kladen na pravidelný pečlivý úklid a režim desinfikování všech nákupních prostor – od podlah, zábradlí, výtahů až po platební terminály. Zvýšenou hygienu dodržují i samotní prodavači.“

Co přinese další rozvolnění pravidel?

Obchodní centra se v současné chvíli připravují na další vlnu rozvolnění, kdy se od 25. května otevřou i food courty a fast foody, kde bude platit výjimka a lidé zde budou moci sedět bez roušky. „Nákupní centra aktuálně rozšiřují kapacity, připravují rozestupy mezi stoly uvnitř objektu a chystají otevření venkovních teras,“ doplňuje Radek Škrabal ze společnosti SSI Group. K využití budou ve stravovacích zónách také umývárny, kde si lidé budou moci umýt a vydesinfikovat ruce.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru