Bude Krušnohorský tunel nakonec delší? Příprava železničního spojení z Drážďan do Prahy pokračuje
Ilustrační foto. Zdroj: www.mdcr.cz
Ústí nad Labem

Ústecký kraj - Zástupci Správy železnic se v úterý v Drážďanech zúčastnili jednání pracovní skupiny ministerstev dopravy České republiky a Spolkové republiky Německo. Skupina pokročila v přípravě mezinárodní smlouvy, která zajistí výstavbu a provoz tohoto významného evropského projektu.

Úsek VRT Praha-Vysočany – Lovosice/Litoměřice je součástí hlavní transevropské dopravní sítě, která má být dokončena do roku 2030. Pro německou část projektu nového železniční spojení Drážďany – Praha bylo v loňském roce na území Svobodného státu Sasko zahájeno územní řízení. Během něho se bude posuzovat i varianta prodloužení tunelu pod Krušnými horami, Správa železnic proto prověří možné dopady na českou část projektu.

V současné době Správa železnic připravuje veřejné zakázky na provedení geodetického zmapování koridoru pro plánovaný úsek RS 4 VRT Praha-Vysočany – Lovosice/Litoměřice a provedení geologického a přírodovědného průzkumu. Kromě toho také požádá o aktualizace zásad územního rozvoje dotčených krajů, což je krok potřebný pro získání územního rozhodnutí. Pro tyto činnosti Správa železnic využívá průběžné výstupy ze Studie proveditelnosti nového železničního spojení Praha – Drážďany.

Nová trať nebude mít význam pouze pro mezinárodní dopravu, ale významně zrychlí také spojení Ústeckého kraje s Prahou a přispěje k ekonomickému rozvoji celého regionu.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru