Na trať do Prahy se vrátí večerní vlak, jezdit bude od půlky prosince
Ilustrační foto
Ústí nad Labem

Ústí nad Labem - Večerní vlak, který spojí Ústí nad Labem s Prahou, se od 15. prosince vrátí opět na železnici. Podařilo se tak dosáhnout změny, o kterou město dlouho usilovalo spolu s krajem a univerzitou.

Podle nového jízdního řádu na rok 2020, který začne platit od 15. prosince, vyjede na trať č. 090 Děčín - Praha denně poslední večerní rychlík s odjezdem z Děčína ve 21:46 a příjezdem do Prahy ve 23:34. Tento vlak zatím jezdí jen v neděli.

Nový spoj nahradí mezinárodní vlak do Vídně, který z Ústí nad Labem odjížděl ve 22:15, ale byl v roce 2017 z rozhodnutí německého dopravce přesměrován přes německé území.

„Na zrušení spoje si tehdy stěžovala řada lidí, chyběl nejenom studentům UJEP a dalších škol, ale i návštěvníkům ústeckých divadel a lidem, kteří se pozdě večer potřebovali dostat do Prahy. Jako primátorka města jsem spolu s rektorem UJEP a hejtmanem psala ministrovi dopravy a řediteli Českých drah, ale tenkrát to zůstalo bez odezvy. Jsem ráda, že se to nyní podařilo prosadit. Je to spojení, které naše město, jeho obyvatelé i návštěvníci opravdu potřebují,“ dodala náměstkyně primátora Věra Nechybová.

Ranní dojíždění do práce do hlavního města posílí nový rychlík ve směru Teplice v Čechách (4:57) – Praha (6:36), který zastaví také v Ústí nad Labem, Lovosicích a v Roudnici nad Labem a zjednoduší se i večerní návraty díky novým vlakům Praha (21:34) – Teplice v Čechách (23:11) a Praha (22:34) – Ústí nad Labem (23:49). Na těchto dodatečných spojích budou využity i komfortní soupravy EuroCity. Oba tyto vlaky zastaví také v Roudnici nad Labem a Lovosicích. V pracovní dny bude také zkrácen interval mezi rychlíky linky R 20 doplněním tří párů vlaků v úseku Praha – Ústí nad Labem, resp. Děčín.

U souprav rychlíků R 20 Praha – Ústí nad Labem – Děčín dojde k plošné výměně vozů. V novém jízdním řádu budě drtivá většina vozů modernizovaná. Půjde o první generaci vozů InterCity, kdy jsou v 1. třídě elektrické zásuvky 230 V pro napájení elektroniky a také nové sedačky a u každého místa individuální sklopný stolek. Vozy 2. třídy pak mají kombinované uspořádání s oddíly pouze se 6 individuálními sedačkami místo lavic s 8 místy v kupé a velkoprostorovou částí, kde jsou stejně jako v 1. třídě pouze 3 místa na šířku vozu.

Podmínky užití

Texty označené jako (PR) nebo (PI) případně Reklamní sdělení či Sponzorováno jsou placenou inzercí.

Obsah tohoto webu je chráněn autorským zákonem. Přepis, šíření či další zpřístupňování obsahu tohoto webu či jeho části veřejnosti, a to jakýmkoliv způsobem, je bez předchozího souhlasu vydavatele webu výslovně zakázáno.

Za obsah inzerátů nese odpovědnost jejich zadavatel. Redakce se nemusí s obsahem inzerátů ztotožňovat a nenese žádnou odpovědnost za případné škody, které jejich zveřejněním vzniknou.

Nahoru